Ir al contenido principal

el poble de les botigues online Castelserás

el poble de les botigues online Castelserás

S'ha de ser emprenedor com aquest poble de Castelserás que va apostar a poc a poc per crear negocis online que els han fet estar al punt de mira de molts models econòmics de desenvolupament.

Castelserás , un municipi de Terol del Baix Aragó d'uns 800 habitants . No hi ha estació de tren ( n'hi va haver, com testimonia un antic mur de l'edifici que encara es manté en peu) ni d'autobusos . I només dues botigues físiques : una merceria i una altra d'alimentació . Res nou, doncs succeeix en molts pobles d'Espanya. Però si es comptabilitzen els negocis on line del municipi es necessiten més de dues mans .D'allí és, per exemple , Ricardo Lop , el venedor de ganivets més reeixit de la Xarxa gràcies a la seva pàgina Acers d'Hispània i el que sens dubte ha estat , segons reconeixen altres emprenedors on line del poble , el germen d'aquesta febre pels negocis virtuals . A Ricardo , que únicament compta amb l'EGB , no li va fer falta cap màster ni curs especialitzat per entendre que de portes enfora del seu magatzem tot era mercat : el mateix donava vendre a Conca que a Madagascar .

Va ser el primer a crear un negoci en línia en el poble , corria l'any 1999 . Els seus pares , agricultors i forners , van muntar un negoci quan el nombre de fills no parava de créixer i calia alimentar . D'aquí creu Ricardo que li ve l'esperit emprenedor : 


"Tots els germans tenim un negoci , però el meu és el més original" , admet. Navajas, ganivets , espases de Toledo i altres andròmines tallants s'anuncien a la seva web i s'apilen al seu magatzem dels afores del poble que , per no tenir, no té ni cartell que l'identifiqui. Tenen 40.000 clients repartits per tot el globus terraqüi : Egipte , Taiwan , Japó , Sud-àfrica ... Ricardo , qui diu no saber quantes hores treballa perquè no porta rellotge , va començar a Internet apuntant-se a un curs sobre el correu electrònic . " Tot i que sé que no hauria de fer-ho, però em costa desconnectar" , confessa rient .

La seva empresa , que dóna feina a 9 persones , va realitzar 9.000 enviaments l'any passat , facturant 700.000 euros . El que més venen ? Ganivets , navalles , coses de cuina , fuets i caixes de llumins , de les impermeables ", confirma . Gran part dels seus proveïdors són espanyols , encara que es vanagloria d'haver venut navalles suïsses a la fàbrica Nestlé o espases a l'Òpera de Londres .No és l'únic a tenir clients famosos , perquè un altre negoci del poble , una botiga on line d'alimentació , li envia oli al Vaticà , per exemple. Com és possible que hi hagi tants negocis en línia en aquest poble remot ? "És qüestió de supervivència . Quan no tens res al voltant i has de vendre , no queda una altra " , afirma modest , amb el particular accent de la regió .


Germen del desenvolupament.


No obstant això , altres emprenedors locals li atribueixen ser l'origen d'aquesta efervescència digital : "Jo em vaig quedar a l'atur i caminava pensant què fer. Tots vèiem que a Ricardo li anava bé amb la seva pàgina web així que , per què no fer el mateix . Ens va acabar picant el cuquet . Jo no tenia ni idea d'hostaleria quan vaig començar , vaig haver formar-me " , explica José Alberto Anglés , creador d'Expo Maquinària , que subministra maquinària i mobiliari a hostaleria . A diferència de Ricardo , ell no té ni magatzem ni botiga física : "Tinc els contactes amb tots els fabricants , quan algú demana alguna cosa, l'hi enviem directament des del fabricant ", aclareix . Té clients a tot Espanya , uns 3.500, entre els quals cita Fagor , Chupa Chups o Coca -Cola . 

 "El que més venem és mobiliari de terrassa " , comenta . La seva empresa dóna feina a quatre persones i el 2012 van facturar 900.000 euros .

Si seguim recorrent virtualment els carrers de Castelserás trobem altres emprenedors com Rosabel Aznar , que ven tota mena de productes relacionats amb el cànem via Internet ( complements , alimentació , cosmètica ... ) , altres que comercialitzen consumibles d' impressores , de pintura en general , a Isaïes Estecha , que anuncia les seves reproduccions en pedra artificial i altres que venen minerals .


Hi ha empreses per a tots els gustos i d'allò més diverses , com la de Joan Carles Anglès, que es dedica a vendre alfals a través de la Xarxa i sense necessitat si més no de pàgina web . " No tinc pàgina web perquè suposa molta feina i manteniment i no tinc temps , he de conrear i recollir" , afirma Anglés . Però no tenir-la no vol dir que no conegui l'entorn : "Abans teníem un únic client que ens comprava tota l'alfals, però un any es va jubilar i se'ns va quedar tota la mercaderia al magatzem
.

Llavors vaig pensar en vendre-la per la Xarxa Busquem els portals d'anuncis que millor estaven posicionats en els cercadors i aquí vam començar a posar anuncis " , comenta . Els seus clients són sobretot ramaders i ven l'alfals per paquets , bales en diferents mides.  

"Una vegada vam vendre a Galícia , però no venem molt lluny perquè com s'ocupa tant , costa més el transport que la mercaderia ".

El curiós és que el furor emprenedor de Castelserás està prenent en altres pobles propers . 
Com La Codonyera on, encara que costi de creure, té la seva seu una botiga on line de roba d'allò més fashion : We are selecters . Un podria pensar , en entrar en aquesta web , que els seus creadors són hipsters de Tribecca , al cor de Nova York , però res més lluny de la realitat . 

El negoci , fundat per Juan Simón , natural d'aquesta localitat, i la portuguesa Solange Carneiro , localitza a dissenyadors independents per tot el planeta i comercialitzen la seva roba . Per si fos poc , tenen la seva pròpia revista i ràdio on line .

Entradas populares de este blog

💙 Masterclass *EMPLEO FUTURO * TENDENCIAS DIGITALES Judith Díaz Garcés

💙 Masterclass *EMPLEO FUTURO * TENDENCIAS DIGITALES Judith Díaz Garcés 💙 Masterclass EMPLEO FUTURO TENDENCIAS & NOVEDADES 2023 Profesora Judith Díaz Garcés Master Marketing Digital CIPSA Barcelona Bilbao LINK BLOG: https://cipsa.net/empleo-futuro/ Recupera en este link las Masterclas en directos de 2023: PLAYLIST 2023 MASTER MARKETING DIGITAL     • 2023 MARKETING DI...  

Neix el retro-grunge*

*Grunge. Estètica. Curt Cobain. Retalls de texans. Neix el retro-grunge als nostres carrers. L’apocalipsi de la moda. Ja no tornarem a comprar roba, recuperarem tot allò que tenim a l’armari oblidat, quant més diferent i original siguis...millor... Revival... cada vegada amb menys distàncies... extinció de les cadenes de moda... ja no hi ha temporades (canvi climàtic que potser ells han contribuït a conrear... Perquè tinc més ganes d’anar a l’armari de la meva mare i/o pare a veure que hi trobo que pugui recuperar... que anar al H&M a veure com se’ls acaben les idees...és real...

películas de lesbianas

películas de lesbianas * si te apecete ver cine y que tenga relación con tu vida, si eres lesbiana y no quieres ver más películas de heteros y patriarcales, puedes ver las siguientes películas de lesbianas,  que aunque no son la verdad muy positivas, explican historias entre mujeres que tienen relaciones sexuales, se aman, o se odian y pasan por momentos dulces y agridulces, como cualquier otra persona... cada año van saliendo nuevos títulos que merecen la pena verse aunque sigamos esperando películas lésbicas más positivas y feministas, que traten temas de amor propio de lesbianas, más que anécdotas... queremos cine lésbico desacomplejado... (en esta lista de películas de lesbianas están las que están no todas las que lo son... es una lista que irá creciendo mientras vaya visualizando los films que faltan, aunque hay muchas que he visto y no están ... DUCK BUTTER 2018 Dos mujeres, insatisfechas con su vida amorosa, deciden hacer un pacto para pasar 24 horas juntas