Comerç Just amb certificació Fairtrade creix un 82%
La tendència positiva de Fairtrade segueix tot i la crisi.
UN VIDEO GENIAL: CAMPANYA "YO TENGO EL PODER" http://fairstory.com/watch/
Madrid, 27 de juliol de 2011 - Els consumidors aposten cada vegada més per productes ètics i responsables.
A Espanya durant el 2010 hem comprat productes de Comerç Just avalats per la certificació Fairtrade per un valor estimat de 14,9 milions d'euros, la qual cosa equival en plena crisi a un creixement del 82,5% en comparació amb l'any anterior.
A Espanya durant el 2010 hem comprat productes de Comerç Just avalats per la certificació Fairtrade per un valor estimat de 14,9 milions d'euros, la qual cosa equival en plena crisi a un creixement del 82,5% en comparació amb l'any anterior.
Més de 5 anys treballant per aconseguir noves aliances que donin més visibilitat a la certificació i al concepte de Comerç Just, fent-lo més accessible per a la ciutadania. A poc a poc, i gràcies a l'esforç de tots els actors del sector de Comerç Just, el missatge va calant entre els consumidors.
El segment que el 2010 ha crescut més, quant al valor de les vendes, ha estat el cafè: es va duplicar el consum arribant als 10,5 milions d'euros. Aquest resultat tan positiu es recolza també en campanyes com"Cafè del Bo" que Fairtrade va realitzar durant el 2010 en els establiments d'hostaleria i restauració. El sector de la restauració i hostaleria és a més el canal que ha aportat més dinamisme a les vendes Fairtrade el 2010, ambun creixement en el valor estimat de les vendes del 170%.
Darrere del cafè, els productes dolços, fets amb sucre de canya de Comerç Just i amb cacau, que procedeix sobretot d'Àfrica, són els més sol.licitats pels consumidors. Entre sucre, caramels, xocolates i gelats es van realitzar compres per un valor estimat de 3,4 milions d'euros.
Els consumidors tenen accés a més de 250 referències de comerç just certificat i 64 empreses, les ofereixen a les botigues de comerç just, en supermercats, herbolaris i botigues de barri així com en bars, restaurants i hotels . A més un creixent nombre d'administracions públiques aposta per comerç just a les seves màquines vending.
El Comerç Just fomenta el desenvolupament i nivell de vida dels productors i treballadors en els països del Sud. Arreu del món més de 1,2 milions de productors, pertanyents a 1093 grups de 83 països venen les seves collites i productes a través del canal Fairtrade. Pel registre i la participació en aquest sistema, i gràcies a la confiança dels consumidors que a l'hora de fer la compra tenen en compte criteris ètics, aquests productors aconsegueixen millorar el seu nivell de vida, desenvolupar les seves organitzacions i augmentar la qualitat dels seus productes. Per cada quilo de producte que venen a través del canal Fairtrade reben a més una prima per al desenvolupament que destinen a projectes que beneficien a tota la comunitat.
Els consumidors tenen accés a més de 250 referències de comerç just certificat i 64 empreses, les ofereixen a les botigues de comerç just, en supermercats, herbolaris i botigues de barri així com en bars, restaurants i hotels . A més un creixent nombre d'administracions públiques aposta per comerç just a les seves màquines vending.
El Comerç Just fomenta el desenvolupament i nivell de vida dels productors i treballadors en els països del Sud. Arreu del món més de 1,2 milions de productors, pertanyents a 1093 grups de 83 països venen les seves collites i productes a través del canal Fairtrade. Pel registre i la participació en aquest sistema, i gràcies a la confiança dels consumidors que a l'hora de fer la compra tenen en compte criteris ètics, aquests productors aconsegueixen millorar el seu nivell de vida, desenvolupar les seves organitzacions i augmentar la qualitat dels seus productes. Per cada quilo de producte que venen a través del canal Fairtrade reben a més una prima per al desenvolupament que destinen a projectes que beneficien a tota la comunitat.
Per augmentar els beneficis del Comerç Just per a les persones en els països en via de desenvolupament és imprescindible que els/les consumidors/es prenguin consciència de la rellevància de les seves decisions de compra.
La Coordinadora Estatal de Comerç Just que aglutina les ONG del sector, realitza tots els anys campanyes de sensibilització i mobilització social.En aquest sentit, des de la certificació s'acaba de llançar la campanya "Yo tengo el poder" convidant a la ciutadania i les empreses a fer ús del seu poder per aconseguir un món més just i sostenible. La campanya es desenvolupa en accions de carrer i al Facebook, on es pretén sumar un gran nombre de suports que serà lliurat a l'administració pública per reforçar les reivindicacions del Comerç Just.
La Coordinadora Estatal de Comerç Just que aglutina les ONG del sector, realitza tots els anys campanyes de sensibilització i mobilització social.En aquest sentit, des de la certificació s'acaba de llançar la campanya "Yo tengo el poder" convidant a la ciutadania i les empreses a fer ús del seu poder per aconseguir un món més just i sostenible. La campanya es desenvolupa en accions de carrer i al Facebook, on es pretén sumar un gran nombre de suports que serà lliurat a l'administració pública per reforçar les reivindicacions del Comerç Just.